att ge men inte få

att ställa upp för någon, fast aldrig vara säker på att man får något tillbaka. att hela tiden känna sig lämnad och utnyttjad. att ändå fortsätta lyssna på alla problem, att ändå ställa upp, att alltid finnas där, att ta skit för någon annan, fast den aldrig tar något för dig. att älska någon för mycker för att säga ifrån.
hela tiden, ställer jag upp för er. varje gång ni behöver något, så har jag fixat det. varje jävla gång någon har vart elak, så har jag ställt upp för er.  vad har jag fått tillbaka? förutom gulliga leenden?
ni säger att ni älskar mig hit och dit, att jag är syster och mer skit.
men mina känslor då? visst, ni måste få ha era grejer, men snälla .. jag då?
jag har haft en svår tid, och  vissa av er har lyssnat..
men har ni fattat  ?
ni vet hur jag är, en riktig storasyster, vill hela tiden erat bästa.  mot andra är jag kall, ibland tillochmed elak, har jag nånsin gjort er något illa ?
jag har behandlat er som guld, men fattar nu att det får bli slut på det.
ni har blitt som alla andra ..


Kommentarer
Postat av: kallio

lyssna, du vet att jag älskar dig

jag finns alltid här, det vet du oxå

jag kanske inte kan hjälpa, men jag gör så gott jag kan. jag kommer alltid lyssna.

2009-01-23 @ 22:44:37
URL: http://elittilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0