ni orkar läsa...

jag finner inga ord längre. det är svårt för mig att förstå allt som hänt. folk runt mig, som jag känner väl och älskar av hela mitt hjärta, dom är inte som dom var. det är tyst. det är mindre skratt och mer känslor. tankarna snurrar runt runt och jag tappar balansen. jag faller handlöst. allt som sägs kommer ut fel och människor förvirras. små saker blir till enorma och folk gråter. det går inte att förklara känslorna som finns just nu.

och att det saknas någon, en viktig person i mitt liv. det kommer inte ta lång tid innan jag får träffa den här personen igen, men dagarna har varit milslånga. folk frågar vad det är - jag kan bara svara jag vet inte. en människa som har berört mig så som få har lyckats med. den människan som gör det lättare.

livet är kort, det vet vi nu. kanske måste vi ändra våra sätt att tänka. börja vara tacksamma för det vi har. glädjas åt små framgångar. ta första steget. vi är för rädda. men vi har egentligen ingenting att vara rädda för. det kan inte gå sämre än dåligt, och om det går dåligt, då tar vi oss upp igen. tillsammans. för jag vet att vi kan. starka band slits inte ut, dom förstärks. vi har den förmågan, att falla och sedan dra upp varandra. men vi får ändå inte glömma tiden. tid är viktigt när det är jobbigt. man måste bryta ihop för att kunna komma igen.

man får gråta, alla gråter.

vi har alla förlorat någon. en pappa, en mamma, en vän, en farmor, en farfar... kanske inte pågrundav döden, men känslorna och smärtan är fortfarande de samma. känslan av saknad. känslan av ensamhet, tomhet.. känslan av sorg.
jag tror att den värsta känslan av alla är sorg. den biter sig fast och är näst intill omöjlig att bli av med. alla har olika sätt att hanskas med sin sorg och ingenting är rätt eller fel. tiden läker alla sår, det tar bara olika lång tid. såren blir till ärr och ärren finns alltid kvar. känslan av saknad och ensamhet finns alltid kvar, men smärtan försvinner sakta.

you don't know what you got until you missing it alot..

glöm inte bort det du har, för imorgon kan det vara för sent. tala om för folk vad dom betyder för dig. att vara ovetande, är som att sakna. du har saknat någon, du vet hur det känns. låt inte någon vänta. beskriv dina känslor, det är svårt. men du kan.


Kommentarer
Postat av: natalie

<333

2009-11-13 @ 14:20:28
URL: http://nattuzz.blogg.se/
Postat av: kalli-o

det gick rätt in... jag älskar dig

2009-11-14 @ 02:58:29
URL: http://elittilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0